2008. május 12., hétfő

coin-os laundry

és akkor jöjjön a várva várt mosás

peti, mint egy rendes valamirevaló feló, elment reggel a konferenciára, én meg bepakoltam a sok-sok szennyest egy gurulós kisbőrőndbe és lehúztam a hátsó kijárathoz. Ott kis ideig néztem bután, újra egyedül, előttem a város, de kicsit talán túl nagy falat, hiszen itt egy csomó ember, aki nem a kocsiban ül vagy otthon, hanem kint grasszál látszólag céltalanul az utcán, vagy ül a lámpaoszlop tövében és biztos, hogy mond valamit ha odaérek, és jaj mi lesz.
de mint később kiderült, jaj nem lesz semmi, a nagyon betépett esti arcok biztos menedékbe húzodtak reggelre, és még később az is világossá vált, hogy az éjjeli nagyon betépett arcok sem félelmetesek még este sem, de főleg nem erőszakosak. Sokan állnak sorba az apróért, talán háromszor annyian, mint bármelyik pesti aluljáróban, főleg gyorséttermek és grószerik bejáratánál és nagyon sokszor láttam, akár háromszor annyi esetben, mint otthon, hogy kaptak is.
na és amikor már nem néztem bután annyira, megkérdeztem a londínert, hogy ő vajon hova fordulna ennyi szennyessel, és mondott egy egyet jobbra egyet balra három tömbnyit előre és mentem és tényleg ott is volt a coin-os laundry
és kiderült, hogy san francisco-ban több a coin-os laundry, mint a starbucks, és később az is, hogy new york-ra ez pont, hogy nem igaz, manhattan-ben a beadós kilóra elszámolós értemenős mosoda a menő
na lássuk, hogy is működik az ilyen:
-először is már messziről látszik, hogy mi ez, mert ki van rá írva, nagy üres kirakata van és telis tele van mosógéppel
-én ott is néztem egy ideig bután, de hálistennek ez pont az a hely, amilyennek képzeltem korábban, közösségi, erősen szocializáló, internacionális és közben végtelenül lokál, és a második lélegzetvételemre már ott is termett a segítség és elmondta, mit kell tennem
-lényeg!!!! minden az isteni és univerzális 25 centessel működik. Ha nincs ilyened, nem esel kétségbe, hanem váltasz a falra szerelt automatánál, ami viszont ha jól emlékszem csak egy és öt dolláros bankjegyet fogad el, aminek ha épp szintén híjján vagy, akkor sincs gond mert a szomszéd kisközértben biztos van sajtos-kolbászos csíknyami és tíz dollárért egy csomót vehetsz és még visszajárót is kapsz
-a két sötét automata a váltást intézi, a két bézs színű pedig mosóport és öblítőt ad
-a rendszer nagyon butára van véve, a résbe csak a kvóter fér be, és mind a négy rést be kell tömnöd ahhoz, hogy a nyelvet benyomd
-ha benyomtad, nyert ügyed van, a doboz már ki is köpte a mosóporos dobozt, ami pont egy mosásra elég
-de nem csak mosópor van ám, hanem szennyes zsákot is lehet ennyiért és ugyan így venni
-na és ha van már mosóporod, meg öblítőd, akkor kinyitod az egyik mosógépet, beszóród a mosóport, bedobod az 1,75 dollárt kvóterenként, amitől elkezd a dobba ömleni a melegvíz, ha már félig van mehet az öblítő is, és ha már majdnem tele, jöhetnek a ruhák
-a gép 20 percig mos, a számláló percenként számol vissza, és ezalatt szabad vagy mint a madár. A vizes ruhád valszeg senkit nem érdekel ....
-amikor lement a program, kiszeded a centrifugált ruhát és átsétálsz vele az óriási szárítógépekhez és újabb kvóterek árán további 20 percen keresztül szárítasz
-és aztán már csak a hajtogatás, szagolgatás és bepakolás van hátra
az egész teljesen isteni, megnyugtat, emberek közé visz, és együtt tisztulsz a ruhákkal a mosó és szárítógépek hangjától kísérve
eddig egy emberrel találkozam, aki nem szerette, egy arisztokrata ház bartender-e, aki szerint jobb kerülni az ilyen helyeket, mert a rengeteg különféle ember a szennyesével a betegségeit és világban összeszedett koszait is beleviszi a mosógépekbe, ami mosáskor nem ürül ki, hanem ott csücsül, hogy letámadjon téged
én, ha még egyszer óvodás lehetnék, biztos a coin-os mosógép lenne a jelem

Nincsenek megjegyzések: